سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید بلوک سیمانی با استفاده از دستگاه بلوک زنی

دستگاه بلوک زنی چیست؟
 دستگاه بلوک زنی در واقع دستگاهی است مناسب برای محیط زیست که از آن برای تولید بلوک سیمانی در انواع مختلف آن استفاده می شود. پس قبل از خرید بلوک بد نیست درباره این دستگاه اطلاعات داشته باشید. با توجه به تنوع در تولید این محصول ساختمانی، شما می توانید با مواد مختلف انواع بلوک را در قالب های متفاوت تولید کنید. برای این کار باید نیاز مشتریان خود را بشناسید و البته دانش فنی لازم را نیز داشته باشید. اول از همه سوالی که پیش می آید در مورد عملکرد این دستگاه است که در ادامه این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

این روزها بسیاری از افراد با توجه به نوسان قیمت بلوک سیمانی در بازار مصالح ساختمانی ترجیح می دهند با خرید دستگاه بلوک زنی، خود به تولید این محصول اقدام کنند. در این مقاله از وبسایت تک سامان قصد داریم در مورد کارکرد این دستگاه به همراه انواع آن و البته لیست قیمت دستگاه بلوک زنی صحبت کنیم.

دستگاه بلوک زنی چگونه کار می کند؟
عملکرد این دستگاه به این صورت است :

  1. اول مواد سیمان، ماسه و پوکه که مخلوط شده اند را داخل سینی دستگاه بلوک زنی می ریزیم.

  2. در مرحله دوم مواد را داخل قالب می ریزیم. حواستان باشید که این کار را با یک شنکش انجام دهید تا تمام فضاهای خالی پر شود.

  3. برای اطمینان از پر شدن فضاهای خالی، کافی است ویبره دستگاه بلوک زنی را روشن کنید تا فضاهای خالی جدید پیدا شده و آنها را پر کنید.

  4. در مرحله چهارم برای متراکم شدن مواد، سمبه دستگاه را پایین بیاورید.

  5. و اما در مرحله آخر کافی است قالب را بالا آوریم. یادتان نرود ویبره دستگاه بلوک زنی را خاموش نکنید و سمبه پایین بماند.


آشنایی با انواع دستگاه بلوک زن

  • دستگاه بلوک زنی نیمه اتوماتیک

  • دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

  • دستگاه بلوک زنی اتوماتیک تخم گذار

  • دستگاه بلوک زن دستی

توجه داشته باشید هر کدام از انواع این دستگاه های بلوک زن ویژگی ها و البته قیمت های متفاوت خود را دارند که هر فرد باید متناسب با نیاز خود مناسب ترین را انتخاب نماید. اگر شما نیز تا به حال از این دستگاه برای تولید این محصول استفاده کرده اید، حتما نظرات خود را در مورد تجربیاتتان با ما به اشتراک بگذارید.

نحوه کار دستگاه بلوک زن

طرز کار این دستگاه به این طریق است ابتدا مصالح ساختمانی شامل سیمان، ماسه و پوکه را مخلوط شده  و سپس آنها را درون سینی دستگاه می ریزد. بعد از آن مواد مخلوط شده را با استفاده از شنکش درون قالب می ریزیم تا فضاهای خالی پر شود.
در مرحله بعد ویبره دستگاه روشن شده که باعث به وجود آمدن دوباره فضاهای خالی در بین مواد می شود که باید دوباره آنها را پر کنیم. اقدام بعدی که باید انجام دهیم این است که سمبه دستگاه را پایین بیاوریم تا مواد متراکم شوند. در آخرین مرحله نیز باید قالب را بالا بیاوریم. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنیم این است که سمبه حتما باید پایین بماند و به هیچ وجه ویبره نباید خاموش شود.

منبع: بلوک سیمانی تک سامان